Художні кадри живої музики

18 МАЯ 2008


24 квітня 2008 року в Київському органному залі відбувся концерт-реквієм, присвячений 22-ій річниці аварії на ЧАЕС. Цей концерт проходить вже кілька років. І кожного разу збирає повний зал. Багато часу пройшло з дня тієї страшної аварії. І здавалося, все мало б вже забутися. Але Чорнобиль – одна з тих трагедій, які надовго врізаються в пам'ять, які лишають глибокі рани в душах багатьох поколінь.


У цьогорічному концерті-реквіємі брали участь: камерний оркестр Інституту мистецтв НПУ ім. Драгоманова (художній керівник Василь Федоришин), Трент Джонсон (орган, США), народний артист України Володимир Кошуба (орган), хорова капела «Gaudeamus» Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. У їх виконанні звучали твори як українських, так і зарубіжних композиторів.


На концерті були присутні українські митці слова: Борис Олійник, Іван Драч, Микола Луків. Вели концерт заслужені артисти України Світлана Леонт’єва та Анатолій Гнатюк.


Зважаючи на те, які відомі люди були причетні до організації заходу, можна з упевненістю сказати: шоу вийшло на славу!


Своїх зусиль доклала до цього і агенція «Монолог». Їй довірили телевізійну зйомку.


Зйомка концерту на відео - справа не нова. Сучасні бізнесові концерти з галузі поп-шоу давно не обходяться без телебачення. А як же без нього? Ну пройшов собі захід, подивилася його тисяча присутніх. А яким же чином “розкручувати” зірок? Адже через день про захід всіі забули. Коли ж є телебачення, то з’являється можливість як не кожного дня показувати шоу цілій країні. І тут потрібне не просто відео, а професійна зйомка. Для цієї справи потрібна спеціалізована багатокамерна система.


На концерті-реквіємі для зйомки було задіяно 9 професійних відеокамер. Сценічна дія, як кажуть фахівці, була багатошаровою: одночасно співав хор, грали симфонічний оркестр, орган, рояль та виступали солісти. Жодну з цих складових не можна оминути. Жодна емоція, пережита виконавцями на сцені та глядачами в залі, не може бути втраченоє. І саме ця багатошаровість, емоційність, різнобарвність події диктує свої вимоги: і до кількості камер, і до креативності операторів, і до майстерності режисера. В цій зйомці взяли учать оператори Артем Гусак, Дмитро Патютько, Денис Швець, Богдан Ярмоленко, Антон Шатура, Андрій Геращенко та Денис Дем’яник. Режисер прямої трансляції – Людмила Кривомаз. Ці фахівці знають, як зробити камери рівнозначними виконавцями в усьому ансамблі.


В залі, де проходив концерт, було встановлено декілька медіапанелей, на яких транслювалося відео. Під час запису використовувався метод багатокамерного репортажу. Тобто, такий собі експромт. Справа в тому, що всі виконавці – знані музиканти. І їм не потрібні багатоденні спільні репетиції. Приміром, відомий в США композитор Трент Джонсон, що спеціально для київського концерту-реквієму написав сюїту для органу з оркестром, лише за годину до виступу попрацював в залі, відчуваючи, так би мовити, специфіку київського органу. І майстерність музикантів оркестру теж настільки висока, що не потребуе ніяких “прогонів”. Отже, телевізійники практично не мали можливості попередньо скласти партитури свого виконання. Тому працювали “в живу”. Для роботи в такий спосіб потрібна висока операторська практика та специфічна професійна техніка. Проте фахівцям відомо, що саме телевізійна техніка робить багатокамерний репортаж бюджетно-несумісною справою з українським академічним мистецтвом. Адже витрати лише на технічну частину телевізійної 10-ти камерної ПТС складають понад 50 відсотків загального бюджету будь-якіх мистецьких заходів. Саме тому ми як глядачи дуже рідко маємо можливість дивитися на телеканалах професійні відеоверсії таких шоу.


Але це не стосується цієї події. Адже фахівці агенції “Монолог” використовують сучасні Hi-Tech рішення. А тому знають, як мінімізувати бюджет. І ціна на послуги багатокамерних прямих трансляцій саме від агенції “Монолог” набагато менша, ніж запропонував би будь якій телевізійний канал чи студія. А якість проведеної телеподій та кінцевого продукту часто навіть вищі.


Телебачення стало невід’ємною частиною нашого життя. Воно вміє супроводжувати події і давати можливість переживати їх знову і знову. Що ж стосується академічних концертів, тут телебачення відіграє надзвичайно важливу роль – глядачи не просто спостерігають, а й отримують стан спів-емоцій. Зусиллями фахівців професійне телебачення стає прикрасою цих подій. Якщо на концерті звучить справжня жива музика, спів, слово - такий концерт – витвір мистецтва. А телебачення – це теж мистецтво. Мистецтво, що створює художнє зображення. Поєднайте їх, і ви отримаєте продукт, який викличе найкращі почуття у глядачів. Це і є основна мета телебачення. І саме це є основною місією агенції «Монолог».


Наталія Лебедєва


Фото Олександри Хандиної










Компьютер-Х