Статьи У вольєрі з рекламожерами

У вольєрі з рекламожерами

23 НОЯ 2007


17 листопада в Києві в приміщенні кінотеатру «Київська Русь»  пройшов сьомий щорічний парад рекламних роликів під гучною назвою «Ніч рекламожерів».


Наталія Лебедєва


«Не ставтесь до цього заходу так серйозно, це ж - як дискотека для рекламістів!», Віталій Кокошко, “Кінограф”


З чого все почалося?


В 1981 році відомому колекціонеру рекламного відео Жану Марі Бурсіко прийшла  яскрава ідея: відібрати найкращі ролики зі своєї колекції та об'єднати їх в шестигодинне шоу. Ідея не залишилась без уваги. І от вже 27 років Бурсіко подорожує з нею по всьому світу.


Шоу, що одержало назву НІЧ РЕКЛАМОЖЕРІВ, двічі занесено в книгу рекордів Гіннеса, як найтриваліше і наймасовіше дійство, пов'язане з рекламою. Щорічна прем'єра шоу в Парижі збирає більше 10 000 глядачив! А загальна іх кількість в усьому світі – понад 250 000. Щорічно Жан Бурсіко одержує близько 25 000 роликів від рекламних агентств всього світу. З них  колекціонер і відбирає 500 найкращих. Найкреативні, найдотепніші, найнесподіваніші ролики складають безперервне шестигодинне шоу, призначене для нічного показу. Відбір проходить без цензури, тому самі дражливі й гострі теми можна побачити тільки у НІЧ РЕКЛАМОЖЕРІВ.


Спонсори


Генеральним спонсором цього видовищного і резонансного проекту в Україні став алкогольний бренд «Цельсій». Цельсій дав можливість всім спраглим спробувати останні «фішки» світової оковитої індустрії. Офіційним партнером Ночі стала компанія «АВТ Баварія».


Організатори

Міжнародна агенція Starevent у співпраці з Jean Marie Boursicot  приносить українським глядачам «Ніч Рекламожерів» з 2002 року. А Euro RSCG New Europe, що є частиною міжнародної мережі компаній Euro RSCG Worldwide, відповідає саме за івент. Двома провідними виданнями рекламної індустрії - Advertising Age в США і Campaign у Великобританії - Euro RSCG Worldwide була визнана кращою рекламною мережею за підсумками 2006 року. За своєю величиною вона вважеться п'ятою у світі.


Українська НІЧ


Перша НІЧ РЕКЛАМОЖЕРІВ в Україні відбулася в 1998 році. Тоді місцем проведення грандіозного дійства став столичний Будинок Кіно. Другого разу НІЧ прийшла до Києва тільки через 4 роки - в 2002, і була проведена в Національному академічному театрі опери і балету України імені Т.Г. Шевченка. З того часу шоу стало щорічним. До 2003 року прихильників НОЧІ стало так багато, що вмістити їх зміг лише Міжнародний центр культури і мистецтв “Жовтневий Палац”. Там шоу проходило в 2004 році.


В 2005-у НІЧ проводилася в Кінотеатрі “Ультрамарин”. Це була ювілейна, 25-а НІЧ в світі і 5-а - в Україні. Цей 2005-й запам’ятався ще однією важливою подією. Вперше в програмі НОЧІ було показано українські рекламні ролики. В 2006 році НІЧ теж привернула увагу українськими роботами. А кінотеатр “Ультрамарин” вже ледь-ледь утримував натовп.


І нарешті 2007 рік. Шоу переїжджає до маленького, майже сімейного кінотеатру «Київська Русь».


Складається враження, що організатори очикували … значного падіння попиту. Адже сказати щось на кшаталт “яблуку ніде було впасти” – то нічого не сказати.  Навіть і столичний метрополітен не часто отримує такий аншлаг. Змінивши місце проведення, організатори вирішили дещо модернізувати й назву. Отож звичайна НІЧ РЕКЛАМОЖЕРІВ перетворилась на “ІНШУ НІЧ РЕКЛАМОЖЕРІВ тільки для Homo Sapiens". І дійсно, тільки людині, що вміє мислити креативно, щастило продертися крізь щильну живу стіну.


Дуже добре, що шоу привабило таку кількість глядачів. Але чи то люди у нас такі, що люблять поштовхатися, чи то просто організаторам бракувало бюджету, сказати важко. Хоча VIP-представників рекламного бізнесу було завсім негусто. Можливо, вони просто не дуже полюбляють натовп. А можливо, вже бачили все це. Маргус Соллесон, радник амбасади Естонії, вже три роки відвідує цей захід. Відвідує не лише в Киеві, а й на своїй батьківщині та у державах–сусідах. Тому порівняти може. Проте такого він ще не бачив. Те, що діється тут сьогодні, - каже він - просто небезпечно для відвідувачив. Мабудь, треба було б краще подготуватися до події…


Проте режисер Віталій Кокошко, власник відомого не лише в Україні, а й далеко за її межами рекламного агенства «Кінограф», всіх заспокоїв. «Не ставтесь до цього заходу так серйозно. Це ж - як дискотека для рекламістів!» - сказав він. Та й справді, навіщо перейматися? Сюди ж приходять поштовхатися, розважитись, щось випити і вже в останню чергу поспілкуватися та щось побачити.


Цього року українським поціновувачам реклами було представлено 400 роликів, 380 з яких ніколи ще не показувалися в такому форматі. Меню Ночі було різноманітним. Тому кожен зміг задовольнити свій апетит: міжнародні, соціальні, екзотичні, анімаційні, класичні, інноваційні ролики - на будь-який смак і потребу. Були представлені і рекламні ролики 50-х. Отже глядачі порівняли, як воно було тоді, і що є сьогодні, простежили розвиток, відшукали модні тенденції, виловили новітні тренди. Адже НІЧ для рекламістів, все одно, що показ «від кутюр» для модельєрів.


Кілька слів і про східно-азіатську рекламу. Корейський блок зайвий раз підтвердив, що між менталітетами європейців та азіатів існує величезна прірва, яку в рекламі не можна не враховуваті. Іншими словами, що для Кореї рекламне, для Європи - абсурдне. Корейські ролики геть усі - музичні. Про товар і його надзвичайні характеристики герої сюжетів співають цілі пісні. Просто індійське кіно, тай годі. І якщо європейська реклама більше схожа на міні–фільми, азіатська – на мюзикли.


Журналістів та всіх не байдужих до реклами людей цікавила присутність соціальної реклами в цьогорічному шоу, її кількість та якість. Минулорічна соціальна реклама проти наркотиків наскільки шокувала публіку, що цього року заговорили вже про існування якоїсь етичної грані в рекламі. Наталія Склярська, що з агенства Starevent, одного з організаторів шоу, запевнила, що саме такою й має бути соціальна реклама: «Щоб люди звернули на щось увагу, їх треба шокувати!». А вже загаданий Віталій Кокшко взагалі занчив: “ соціальну рекламу я не люблю”.


Представник Жана Марі Бурсіко, Самюель Гела, сказав, що «Сінематека» не несе ніякої відповідальності за те, що роблять рекламісти. Для них головне, щоб ролик містив якусь ідею, концепцію, креатив, щоб це було маленька стори. Крім того, ролик має емоційно впливати на глядача. Якщо ви забуваєте, що рекламується, і вас захоплює сама режисерська знахідка, реклама креативна. Тому, коли рекламодавці занудно цікавляться ефективністю та маркетинговою доцільністю, соратники Жана-Марі Бурсіко вчать не перйматися. Рекламісти мають не боятися ідей і не обмежувати креативність, навіть коли вона сягає божевілля. Мабуть, саме тому божевільних, а інколи навіть безглуздих ідей у колекції Бурсіко достатньо.


А глядачі - задоволені!..


Цікаво, що дата проведення НОЧІ РЕКЛАМОЖЕРІВ співпала зі святкуванням дня студента. Це натяк на те, що студентам, які розбіглись по клубах, немає ніякого діла до реклами? Чи можливо в такий спосіб рекламісти хотіли привернути увагу молоді до свого ремесла?


Та як би там не було, головне, щоб публіка залишилась задоволеною. А чого потребує публіка? Хліба та видовищ. На цьому шоу було і те, і інше. Правда, замість хліба, якого вимагали стародавні римляни, сучасну українську публіку пригощали напоями торгівельної марки «Цельсій»…


Реклама міцно увійшла в наше життя. І з кожним днем все більше і більше робить нас … рекламостікими. І хоча українські телеглядачи дорікають телеканлам за величезну кілкість реклами, все ж переважна їх більшість роликів просто не бачить. Тобто, одразу ж із вдячністю перемикає кнали, мовляв, що там і де йде? То може, хоч хтось змінить своє ставлення, провівши безсонну ніч разом з РЕКЛАМОЖЕРАМИ. Хто знає…


Компьютер-Х